Hybride Modellen

Restaurants van de toekomst

Zoals Einstein ooit zei: “als je iets niet eenvoudig kunt uitleggen, dan snap je het niet goed genoeg.” In dit nieuwe tijdperk voor restaurants met immer groeiende complexiteit in de operatie, investeringen en verdienmodellen, ofwel hybride modellen. We realiseerden ons dat we steeds moeilijkere woorden en zinnen nodig hadden om uit te leggen wat er gaande was. Terugkomend op meneer Einstein, kwamen we er dus achter dat we onszelf moesten uitdagen om al die principes terug te brengen naar gewone-mensen taal. Dus hier zijn we dan: het is ons gelukt om alle complexiteit terug te brengen tot een enkel Conceptional model.

We staan klaar om een toekomst gerichte concept te maken. We werken vanuit ons nieuwe Hybride model waarbij de volgende factoren centraal staan; Wiens merk gebruik je (je eigen of dat van iemand anders) en met hoeveel merken werk je? Welke kanalen zet je in om je product te verkopen? Welke fysieke en digitale middelen heb je nodig om je product in deze kanalen te verkopen? Wie investeert er in deze middelen (jij of iemand anders)? Wie doet de operatie van deze middelen (jij of iemand anders)? Het antwoord op ieder van deze vragen heeft een enorme impact op je business model, je omzet, je marges en op waar je je elke dag mee bezig houdt. Natuurlijk helpen we je daar ook bij!

Conceptional Hybride is klaar voor de restaurants van de toekomst

Hybride modellen

Hybride modellen zijn enorm divers, en om deze diversiteit te illustreren zijn hier enkele voorbeelden; Je eigen merk met focus op dine-in waarbij je zelf de investeringen en de operatie doet is een traditioneel restaurant. Maar ook je eigen merk dat alleen bezorgt waarbij iemand anders de investeringen en operatie doet is een Virtual Brand (virtueel merk). En ook het merk van iemand anders, alleen levering, eigen investering in activa en eigen bediening is een Kitchen as a Service (Keuken als een dienst). De belangrijkste conclusie is dat geen enkel onderdeel van het restaurantbedrijf meer inherent gebonden is aan alle andere onderdelen. Strategisch kiezen wat je zelf wilt doen en wat je aan anderen overlaat is de nieuwe manier van zakendoen, waardoor alle betrokken partijen zich kunnen concentreren op hun eigen sterke punten. Zie het als een nieuw niveau van specialisatie in de horeca.

 

Ben jij klaar om je eigen bedrijf hybride te maken of misschien iets nieuws en spannends te beginnen?

Neem contact met ons op!