F&B Brand & Concept development services

Quick Scan
Met behulp van de Quick Scan kijken we naar de brand promise versus de brand delivery. We analyseren uw merkbekendheid zowel online als offline en kijken naar de GAP tussen de promise en delivery. Daarnaast identificeren we de GAP tussen het merk en uw huidige en toekomstige gasten. Op basis hiervan stellen we een aantal quick wins vast om u te helpen uw promise en delivery op elkaar af te stemmen.

Brand positioning & strategy
We creëren de merkambitie, de merkidentiteit, waar het merk voor staat, welke waarden bij het merk passen en wat de merkbelofte zal zijn. Daarnaast kijken we naar de toekomstige merkpositionering en winstpijlers. Tot slot stellen we strategische uitgangspunten vast voor zowel het merk als het concept, zoals serviceniveau, prijsstelling, menukaartrichting en communicatie.

Brand concept plan
Het (merk)conceptplan is een gedetailleerd plan met daarin de volgende onderdelen: visie, conceptverhaal, moodboards, vlekkenplan, bewegwijzering & communicatie, personeelskleding, branding, technische lay-outs en visual renders. De basis voor het conceptplan is een kick-off brainstorm en uitgangspunten vanuit uw organisatie.

Keuken & Bar design
Op basis van de Concept Briefing, de menumatrix en de capaciteitsberekening wordt het voorlopige keukenindelingsontwerp opgesteld. Tijdens deze technische inventarisatiefase wordt de functionele indeling met apparatuurposities en apparatuurbeschrijvingslijst opgesteld.

Experience design & branding
Conceptontwikkeling is de kern van wie we zijn als Conceptional. We nemen uw doelstelling, definiëren de essentie en het verhaal van het merk en vertalen dit naar een echte gastervaring door middel van branding, grafisch ontwerp en interieurontwerp. Een echt principieel proces. Hierbij zorgen we ervoor dat alle elementen, alle touchpoints bijdragen aan deze merkessentie. Dit wordt gelaagd op een duidelijk functioneel ontwerp waar we de keuken en operationele set-up optimaliseren, de guest journey verheffen en elke centimeter laten tellen. Dit alles binnen de randvoorwaarde van een sterke business case en dus een efficiënt investeringsplan. Wij geloven dat merken wendbaar moeten blijven en zorgen er daarom voor dat wij als concept curator in staat zijn om de concepten, branding en design aan te passen op basis van learnings, nieuwe trends en uitdagingen van de concurrentie. Om een succesvolle en gestandaardiseerde (internationale) roll out mogelijk te maken, definiëren we de afgeleide formats, hybride strategie en de daaropvolgende merk-, stijl-, ontwerp- en operationele handleidingen.

Concept, design & brand handboeken
Wij kunnen verschillende soorten handleidingen voor uw organisatie opstellen. concept manual, design manual of een brand manual. De handleidingen zijn gedetailleerd en eenvoudig in gebruik om uw organisatie te stroomlijnen en de uitrol van het merk/concept te vereenvoudigen.