F&B Brand & Concept Development

Sowl

Gedetailleerde concept quick scan presentatie en actieplan.

Exki – Belgium
Hospitality & catering

Sowl is een digitaal eerst restaurant concept in Brussel, met focus op gezonde voeding en eco restaurant, al het eten wordt geserveerd in bowls. Het begon allemaal in het begin van 2019 met een duidelijke focus op duurzaam voedsel rijk aan smaken en innovatief, tegelijkertijd vechtend voor ecologie. De eerste winkel werd geopend in Brussel en gevolgd door een tweede, toen was er tijd om na te denken en het bedrijf te evalueren voor toekomstige groei.

De belangrijkste doelstelling van het project was het definiëren van de merkessentie van Sowl en deze te gebruiken als een sterke basis voor groei. Sowl werd ontwikkeld in een snel tempo, al doende leert men en maakt gebruik van de back-end van Exki. Om de business te stroomlijnen voor duurzame groei hebben foodservice merken & concepten tegenwoordig een duidelijke F&B conceptstrategie nodig, die flexibel is en gebruik maakt van multi-use conceptformats. De eerste stap in het proces was een quick scan en een bezoek aan de locatie, wat leidde tot een beknopt actieplan op winkelniveau en als leidraad voor het besluitvormingsproces van het leiderschapsteam.

Dit is vastgelegd in een gedetailleerde concept quick scan presentatie en actieplan. Gevolgd door vernieuwde merkessentie in branding, menu, marketing & communicatie, designbeleving, multi-use conceptformule en team & operatie.

Nieuwsgierig naar wat wij voor u kunnen betekenen?

Neem contact op