Attractiepark de Efteling

Optimalisatie van het totale horeca aanbod van de Efteling

De Efteling is het oudste en -met 3 miljoen bezoekers afgelopen jaar- het drukst bezochte attractiepark in Nederland. De Efteling neemt de 3e plaats in op de ranglijst met Europa’s grootste attractieparken.

Anton Pieck drukte zijn stempel op de ontwikkeling van het park en zorgde voor de sprookjesachtige omgeving. Deze sprookjes spelen niet alleen bij de attracties een belangrijke rol, maar zeker ook binnen de horeca.

In de loop van de jaren zijn ook het Efteling Hotel, Theater de Efteling, vakantiepark Bosrijk en het Efteling Golfpark  aan ‘de Wereld van De Efteling’ toegevoegd.

In samenwerking met de Efteling stelt Conceptional een inspirerend horeca masterplan op met de daarbij behorende Food & Beverage concepten. Hierbij adviseert Conceptional over de positionering, het assortiment, conceptontwikkeling en de omzet/winst optimalisatie. Het doel van dit masterplan is het neerzetten van een breed, aantrekkelijk, innovatief en renderend horeca aanbod binnen de Efteling. Naast het masterplan houdt Conceptional zich ook samen met de Efteling bezig met de Food & Beverage conceptontwikkeling, gericht op het zestig jarig bestaan van de Efteling.

Werkzaamheden:

  • Analyse huidige horeca
  • Financiële analyses
  • Opstellen van Masterplan 2015
  • Opstellen Conceptional Briefing per locatie
  • Coördinatie uitwerken lay out apparatuur
  • Coördinatie designer
  • Coördinatie lay out
  • Coördinatie conceptontwikkeling

Projecten waaraan Conceptional meewerkt/mee heeft gewerkt, zijn: ‘Het Wapen van Raveleijn’, ‘Casa Caracol’, ‘Polles keuken’ en de nieuwe Food & Beverage conceptontwikkeling ten behoeve van het zestig jarig bestaan van de Efteling.

Het Wapen van Raveleijn

Het Wapen van Raveleijn is een geheel nieuwe gethematiseerde horeca- en arrangementenlocatie binnen de Efteling. De ‘stad’ is middeleeuws ingericht en biedt ruimte aan 500 personen. De gast waant zich in de wereld van adel en burgerij dat uitmond in feest en vertier. In de eerste helft van 2011 opende Raveleijn voor de bezoekers met een groots opgezette parkshow waarbij vijf ruiters het opnemen tegen een op macht beluste graaf.

In de arrangementenlocatie ‘Het Wapen van Raveleijn’ genieten gezelschappen vanaf 20 personen van lunches en diners met Bourgondische verwennerijen.

Conceptional heeft een rol gespeeld bij de ontwikkeling van deze ‘overweldigende’ horeca locatie; Het Wapen van Raveleijn.

Casa Caracol

In het zomerseizoen van 2011 heropent Casa Caracol. Dit unieke horeca verkooppunt ademt een feestelijke Zuid-Amerikaanse sfeer uit. Dit thema is zowel in het assortiment als in het design doorgevoerd. Conceptional begeleidde de optimalisatie van Casa Caracol.

Polles Keuken

30 maart 2012 is in De Efteling het gethematiseerde pannenkoeken restaurant, dat zich focust op de doelgroep families met jonge kinderen, geopend. Het restaurant draagt de naam Polles Keuken en is vernoemd naar het guitige jongetje Polle, koksjongen aan het hof.
Conceptional bevindt zich in de unieke positie deel uit te maken van het projectteam voor de ontwikkeling van dit restaurant en aanverwante horeca units; ‘De Gebrande Boon’, een uitgiftepunt voor koffie, een ijselijk gethematiseerd Ola’s Happiness Station en ‘Rondje van de Molen’, een uitgiftepunt voor donuts enandere versnaperingen.